ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 27巻 (2010)

Problems in Assessing EFL Writing on High-stakes Tests : A Guide to the Research

https://doi.org/10.15020/00000689
https://doi.org/10.15020/00000689
86336bda-d977-40d0-bd61-245b1de5285f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20100331-44.pdf AN10052143-20100331-44.pdf (108.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-31
タイトル
タイトル Problems in Assessing EFL Writing on High-stakes Tests : A Guide to the Research
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000689
ID登録タイプ JaLC
著者 SUSSER, Bernard

× SUSSER, Bernard

WEKO 850

SUSSER, Bernard

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学学芸学部国際教養学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Liberal Arts, Department of International Studies
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The research on writing assessment shows that testing writing is a difficult task. This paper reviews this literature, focusing on validity, reliability, and scoring methods. Problems concerning validity include theoretical issues such as the definition of the construct "writing" as well as practical issues such as task authenticity. The main problem concerning reliability is whether or not holistic scoring, the most common scoring method for high-stakes assessments, gives the score user a reliable estimate of the test taker's writing ability; this problem becomes more serious with ESL/EFL writers whose writing and language abilities may differ markedly. A related issue is the training of the raters who produce the scores. The conclusion, while emphasizing that the present method of assessing writing in high-stakes examinations is producing dubious and unreliable results, also presents some lessons from the research to help EFL writing instructors prepare their students for these important tests.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 27, p. 44-62, 発行日 2010-03-31
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 120002834423
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20100331-44
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:41:38.623941
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3