ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 現代社会学部
  2. 現代こども学科
  1. 同志社女子大學學術研究年報
  2. 73巻(2022)

多文化共生のための授業実践と教材開発 : 「外国人労働者問題」から「ひょうたん島問題」まで

https://doi.org/10.15020/00002333
https://doi.org/10.15020/00002333
75775390-ec87-42a7-821e-55388d1825e2
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN0016561X-20230109-15.pdf 多文化共生のための授業実践と教材開発 : 「外国人労働者問題」から「ひょうたん島問題」まで (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-17
タイトル
タイトル 多文化共生のための授業実践と教材開発 : 「外国人労働者問題」から「ひょうたん島問題」まで
タイトル
タイトル Classroom Practices and Development of Teaching Materials for Multiculturalism : From the “Non-Japanese Workers” Issues’ to the “Hyotan-jima Issues”
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002333
ID登録タイプ JaLC
著者 藤原, 孝章

× 藤原, 孝章

WEKO 7182

藤原, 孝章

ja-Kana フジワラ, タカアキ

Search repository
FUJIWARA, Takaaki

× FUJIWARA, Takaaki

WEKO 1566
CiNii ID 1000070313583
e-Rad 70313583

en FUJIWARA, Takaaki

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・現代社会学部・現代こども学科・特別任用教授
著者所属(翻訳)
値 Department of Childhood Studies, Faculty of Contemporary Social Studies,Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Special appointment professor
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 藤原孝章
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2574/2574_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper is a reflective review of the challenges of developing teaching materials and lesson implementation related to multicultural inclusion, with reference to the following four works by the author.
A) How to Teach Non-Japanese Workers Issues: International Understanding Education in Global Age, 1994.
B) The Non-Japanese Workers Issues and Multicultural Education: Educational Issues in Multi-ethnic Society, 1995.
C) Simulation Material ‘Hyotan-jima Issues’ - Learning Issues in a Multicultural Society of Nippon, 2008.
D) New Edition Simulation Teaching Material ‘The Hyotan-jima Issues’: Learning Issues in the Multicultural Society of Japan, 2021.
These are not just books, but have been used as teaching materials and materials for classroom practice, lectures, and workshops, not only in schools and universities, but also in social education, such as civic activities and international exchange. They were published between 1994 and 2021, but about 30 years have passed since they were conceived, practised and used as teaching materials.
I believe that reflecting on the accumulation of such practices in this paper can serve as an example of their positioning and current reach as lesson plans and teaching materials related to multiculturalism in Japan.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 同志社女子大學學術研究年報
en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies

巻 73, p. 15-22, 発行日 2023-01-09
出版地
出版者 京田辺
出版者
出版者 同志社女子大学学術情報部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04180038
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0016561X
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN0016561X-20230109-15
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:14:39.656857
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3