ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 39巻(2022)

The Effects on Japanese Students’ Motivation of L2 Presentations in Lower Intermediate and Intermediate Level College Courses

https://doi.org/10.15020/00002323
https://doi.org/10.15020/00002323
6f12af6e-5e48-488b-b1cc-e0898dd3459d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20220729-188.pdf The Effects on Japanese Students’ Motivation of L2 Presentations in Lower Intermediate and Intermediate Level College Courses (588.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-01-13
タイトル
タイトル The Effects on Japanese Students’ Motivation of L2 Presentations in Lower Intermediate and Intermediate Level College Courses
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002323
ID登録タイプ JaLC
著者 Clayton, David

× Clayton, David

WEKO 7159

Clayton, David

ja-Kana クレイトン, ディヴィット

Search repository
Dowden, Andrew

× Dowden, Andrew

WEKO 7160

Dowden, Andrew

Search repository
Clayton, David

× Clayton, David

WEKO 7161

en Clayton, David

Search repository
Dowden, Andrew

× Dowden, Andrew

WEKO 7162

en Dowden, Andrew

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・助教(有期)
著者 所属
値 立命館大学・言語教育センター・嘱託講師
著者所属(翻訳)
値 Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Assistant professor (contract)
著者所属(翻訳)
値 The Language Education Center, Ritsumeikan University, Full-time lecturer
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - David Clayton
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3984/3984_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper was to examine the use of group based presentations to discover what effects it had on the motivation of students of lower intermediate and intermediate level English ability at a vocational college in Northern Japan. The study examined the differences in reported motivation levels before and after the students took a presentation skills course during which they researched, prepared and conducted presentations in English (L2). Data were collected by pre- and post-treatment questionnaires. The findings suggest that learner anxiety about conducting L2 presentations can be overcome, and that lower intermediate students’ interest in and appreciation of the relevance of L2 presentations to their language learning journey can significantly increase if certain measures are taken during the course. The intermediate students maintained their reported initial levels of motivation following completion of the course. Thus L2 presentations are a useful task to include in college courses in Japan.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 39, p. 188-203, 発行日 2022-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20220729-188
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:14:57.165226
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3