ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 38巻(2021)

Language Related Episodes (LREs) in Task-based Language Teaching in Japan

https://doi.org/10.15020/00002188
https://doi.org/10.15020/00002188
2cc81508-0b6b-4fef-a3eb-142128a6bb8a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20210820-184.pdf Language Related Episodes (LREs) in Task-based Language Teaching in Japan (641.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-20
タイトル
タイトル Language Related Episodes (LREs) in Task-based Language Teaching in Japan
タイトル
タイトル Language Related Episodes (LREs) in Task-based Language Teaching in Japan
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002188
ID登録タイプ JaLC
著者 David, Clayton

× David, Clayton

WEKO 6855

David, Clayton

Search repository
David, Clayton

× David, Clayton

WEKO 6856

en David, Clayton

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・助教(有期)
著者所属(翻訳)
値 Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Assistant professor (contract)
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - David Clayton
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3984/3984_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study attempted to examine task-based language teaching (TBLT) in the context of a Japanese junior high school, with the aim of isolating factors that contribute to its successful implementation. A process of action research was followed to complete a small-scale study. Six pairs of students were recorded completing a narrative construction task with differing set ups. Their interaction was transcribed and analysed and instances of learner-initiated focus on language were isolated. The Language Related Episodes (LREs) observed in each task set up were then compared. Overall findings suggested that there are several factors that should be included in task set ups to ensure that TBLT provides learners with opportunities to acquire language in EFL classes in a Japanese Junior high school. The implications for using TBLT in such a context are discussed, and suggestions given on potentially fruitful future research.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 38, p. 184-204, 発行日 2021-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20210820-184
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:17:07.413815
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3