ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 38巻(2021)

Stories of deficiency, disparity and disconnect: Challenges of supporting language minority students in Japan

https://doi.org/10.15020/00002187
https://doi.org/10.15020/00002187
b94eae56-8a8c-4078-811c-5aed0747fc9d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20210820-158.pdf Stories of deficiency, disparity and disconnect: Challenges of supporting language minority students in Japan (568.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-20
タイトル
タイトル Stories of deficiency, disparity and disconnect: Challenges of supporting language minority students in Japan
タイトル
タイトル Stories of deficiency, disparity and disconnect: Challenges of supporting language minority students in Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ethnic minority school children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese language support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 non-govermental organizations
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grassroots
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 deficiency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 disparity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 disconnect
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00002187
ID登録タイプ JaLC
著者 﨑, ミチ・アン

× 﨑, ミチ・アン

WEKO 6853

﨑, ミチ・アン

ja-Kana サキ, ミチアン

Search repository
SAKI, Michi Ann

× SAKI, Michi Ann

WEKO 6854

en SAKI, Michi Ann

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・表象文化学部・英語英文学科・准教授
著者所属(翻訳)
値 Department of English, Faculty of Culture and Representation, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Associate professor
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 﨑 ミチ・アン
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/3986/3986_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the experiences and perceptions of governmental and nongovernmental affiliated support agencies that provide Japanese language support to ethnic minority school children (hereinafter referred to as “EMC”) between the ages of 6 and 12 enrolled in public elementary schools in a city located in the Kansai region of Japan (hereinafter referred to as “City M”). One-on-one interviews lasting 40 to 60 minutes were conducted with a total of 11 participants, consisting of language learning support volunteers from both governmental and non-government-affiliated support organizations in the local area. Adopting a grounded theory approach, this study generates theories emerging from the collected data to interpret the personal voices, observations, and perspectives of a few of the local actors supporting the education of ethnic minorities in City M. This study aims to understand and explain the reasons behind the challenges of deficiency, disparity, and disconnect in providing Japanese language support. The researcher hopes to provide insight into the obstacles that need to be overcome in order to provide adequate, sufficient, and sustainable educational support for children from different cultural and linguistic backgrounds within the mainstream Japanese education system.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 38, p. 158-183, 発行日 2021-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20210820-158
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:17:09.974708
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3