ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Asphodel
  2. 47号 (2012)
  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科

Structures of test-taking stratigies : what test-talking strategies are useful for the TOEIC reading sections?

https://doi.org/10.15020/00000181
https://doi.org/10.15020/00000181
8de7b309-152a-4faf-93e7-c4fec5c0e978
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00000289-20120726-78.pdf AN00000289-20120726-78.pdf (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-07-26
タイトル
タイトル Structures of test-taking stratigies : what test-talking strategies are useful for the TOEIC reading sections?
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000181
ID登録タイプ JaLC
著者 佐藤, 友香

× 佐藤, 友香

WEKO 267

佐藤, 友香

ja-Kana サトウ, ユカ

Search repository
滝澤, 伊都子

× 滝澤, 伊都子

WEKO 1252

滝澤, 伊都子

ja-Kana タキザワ, イツコ

Search repository
池上, 久美子

× 池上, 久美子

WEKO 269

池上, 久美子

ja-Kana イケガミ, クミコ

Search repository
若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 1336
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
SATO, Yuka

× SATO, Yuka

WEKO 1626

en SATO, Yuka

Search repository
TAKIZAWA, Itsuko

× TAKIZAWA, Itsuko

WEKO 1253

en TAKIZAWA, Itsuko

Search repository
IKEGAMI, Kumiko

× IKEGAMI, Kumiko

WEKO 1627

en IKEGAMI, Kumiko

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 1338
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学大学院博士前期課程在学中
著者 所属
値 同志社女子大学嘱託講師
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explored what strategies are used when Japanese college students sit for tests. English proficiency tests such as the TOEIC or the TOEFL have been popular in recent years in Japan, both in academic and employment situations. However, few studies have examined the strategies test-takers use, while numerous studies have been conducted on general learning strategies and strategies for specific skills such as listening or speaking. This study explored the structures of test-taking strategies, especially for the TOEIC reading sections by collecting possible strategies, examining them one by one, pilot testing them and finally extracting six groups of test taking strategies using exploratory factor analysis. As a result of this study, we successfully developed a 66-item questionnaire called SITT (Strategy Inventory for Test Taking). By employing the SITT with Japanese college students, this study investigated the most and least frequently used strategies. The results indicated that metacognitive strategies were not frequently used and that specific reading strategies such as making inferences and selective attention were frequently used.
書誌情報 Asphodel
en : アスフォデル

巻 47, p. 78-103, 発行日 2012-07-26
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学英語英文学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02857715
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00000289
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN00000289-20120726-78
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:34:04.610333
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3