ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 現代社会学部
  2. 現代こども学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 34巻(2017)

学校を基盤とした授業研究の考察:小学校国語科における事例研究から

https://doi.org/10.15020/00001739
https://doi.org/10.15020/00001739
39d626e0-49e3-4f33-ba20-7f013f7bd3e3
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20200603-45.pdf 学校を基盤とした授業研究の考察:小学校国語科における事例研究から (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-03
タイトル
タイトル 学校を基盤とした授業研究の考察:小学校国語科における事例研究から
タイトル
タイトル Consideration of the school -based lesson -study :Case study in elementary school Japanese Language education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001739
ID登録タイプ JaLC
著者 松崎, 正治

× 松崎, 正治

WEKO 6038

松崎, 正治

ja-Kana マツザキ, マサハル

Search repository
Matsuzaki, Masaharu

× Matsuzaki, Masaharu

WEKO 6039

en Matsuzaki, Masaharu

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・現代社会学部・現代こども学科
著者所属(翻訳)
値 Department of Childhood Studies, Faculty of Contemporary Social Studies, Doshisha Women’s College of Liberal Arts
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 松崎正治
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2578/2578_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study,the research class is in-school training at an elementary school.The discussions in the lesson study, held immediately after the in-school training, are the research subject. The record of at eacher’s research class and the subsequent remarks of the lesson study were taken as basicdata. Based on this data, we clayified how teachers represent teaching in language basedon the relationship of a teacher’s storytelling concept at lesson study.The author, who participates as a lecturer at the lesson study, analysed the problem of a teacher’s class representation, clarified how the teacher managed the process at the lesson study,and how it was accepted by the teacher. Through these series of analysis, we elucidate the deepening process of a teacher’-s ability formation at a school - based lesson study.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 34, p. 45-64, 発行日 2017-07-29
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (学術研究支援課)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20200603-45
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:25:42.652054
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3