ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 表象文化学部
  2. 英語英文学科
  1. 総合文化研究所紀要
  2. 30巻 (2013)

Japanese students' development of vocabulary learning strategies in an English-medium content course

https://doi.org/10.15020/00000747
https://doi.org/10.15020/00000747
1ad5d6cf-f577-4bbd-a880-9d01fd59cd3c
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10052143-20130708-93.pdf AN10052143-20130708-93.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-08
タイトル
タイトル Japanese students' development of vocabulary learning strategies in an English-medium content course
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00000747
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル 英語コンテントコースを通した日本人大学生の語彙学習法力の発展
著者 若本, 夏美

× 若本, 夏美

WEKO 1336
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

若本, 夏美

ja-Kana ワカモト, ナツミ

Search repository
北尾, キャスリーン

× 北尾, キャスリーン

WEKO 1339
CiNii ID 9000002429360

北尾, キャスリーン

ja-Kana キタオ, キャスリーン

Search repository
WAKAMOTO, Natsumi

× WAKAMOTO, Natsumi

WEKO 1338
CiNii ID 9000002318745
e-Rad 50269768

en WAKAMOTO, Natsumi

Search repository
KITAO, S. Kathleen

× KITAO, S. Kathleen

WEKO 1340

en KITAO, S. Kathleen

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科
著者 所属
値 同志社女子大学表象文化学部英語英文学科
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English
著者所属(翻訳)
値 Doshisha Women's College of Liberal Arts, Faculty of Culture and Representation, Department of English
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 若本夏美
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1981/1981_Researcher.html
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 北尾キャスリーン
URL http://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/1780/1780_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Vocabulary learning is a vital aspect of language learning, and choosing effective vocabulary learning strategies is important. However, Japanese students tend to depend on rote memory strategies. In this study, we investigated the strategies that second-year Japanese university students in an English-medium content course used at the beginning and at the end of the course to learn new words presented in reading assignments, comparing the strategies used at the beginning and end of the semester. The results indicated that the students expanded their strategy use considerably through vocabulary learning strategy instruction in the content course and work on vocabulary learning in the skills courses, which they took at the same time.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 (Article)
書誌情報 総合文化研究所紀要
en : Bulletin of Institute for Interdisciplinary Studies of Culture Doshisha Women’s College of Liberal Arts

巻 30, p. 93-103, 発行日 2013-07-08
出版地
出版者 京都
出版者
出版者 同志社女子大学総合文化研究所 (教育・研究推進センター)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09100105
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10052143
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40019835704
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN10052143-20130708-93
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:32:50.999935
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3