ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 同志社女子大學學術研究年報
  2. 71巻(2020)
  1. 学芸学部
  2. 国際教養学科

The Transformation of Metalinguistic Knowledge and Its Relationship with L2 Proficiency

https://doi.org/10.15020/00001933
https://doi.org/10.15020/00001933
6b711d14-ec95-4ce7-b8f4-0779d54e2659
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN0016561X-20210210-1.pdf The Transformation of Metalinguistic Knowledge and Its Relationship with L2 Proficiency (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-02-09
タイトル
タイトル The Transformation of Metalinguistic Knowledge and Its Relationship with L2 Proficiency
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Metalinguistic Knowledge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L2 Proficiency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Study abroad
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cognitive aspect of language
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15020/00001933
ID登録タイプ JaLC
著者 飯田, 毅

× 飯田, 毅

WEKO 1063
CiNii ID 9000002318739
e-Rad 90290212

飯田, 毅

ja-Kana イイダ, ツヨシ

en IIDA, Tsuyoshi

Search repository
著者 所属
値 同志社女子大学・学芸学部・国際教養学科・教授
著者所属(翻訳)
値 Department of International Studies, Faculty of Liberal Arts, Doshisha Women’s College of Liberal Arts, Professor
著者 外部リンク
表示名 同志社女子大学研究者データベース - 飯田 毅
URL https://research-db.dwc.doshisha.ac.jp/rd/html/japanese/researchersHtml/2102/2102_Researcher.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigated the transformation of Metalinguistic Knowledge (MK) and its relationship with second language (L2) proficiency in a department that requires students to study abroad for about a year. It was a longitudinal study with a total of 74 female university students divided into three groups based on the year of entry. The TOEIC IP and TOEFL iBT were employed as L2 proficiency tests and the accumulated grade point average (GPA) was used as a measure of academic achievement. The grammaticality judgment test (GJT) was used to elicit MK. The results showed that MK develops after significant exposure to the target language. Students corrected more errors using grammatical rules after study abroad than they did before going overseas. In particular, they were able to correct and state more explicit rules. These results suggest that MK is not static itself. The relationships between MK and the GPA and between MK and L2 literacy tend to become stronger after exposure to the target language, which implies that MK, L2 literacy and the GPA might be related to cognitive aspects of language.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 同志社女子大學學術研究年報
en : Doshisha Women's College of Liberal Arts annual reports of studies

巻 71, p. 1-14, 発行日 2021-01-07
出版地
出版者 京田辺
出版者
出版者 同志社女子大学学術情報部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04180038
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0016561X
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
ID
内容記述タイプ Other
内容記述 AN0016561X-20210210-1
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:21:56.557593
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3